آمادگی شهرداری مشهد مقدس برای ایجاد «دبیرخانه مشترک تصویر ایران آینده» با محوریت مشهد آغاز به کار نخستین مجمع شهر‌ها و شهرداری‌های کشور‌های عضو پیمان بریکس در کازان روسیه (یکم تیر ماه ۱۴۰۳) ۳ ماموریت شهردار مشهد برای شرکت ساخت قطارشهری در سال ۱۴۰۳ «سهم سرانه»؛ مانع واگذاری اراضی بزرگ‌مقیاس شهرک شهید رجایی مشهد زمین جمعه‌بازار جدید خودروی مشهد تعیین شد مشهد در صدر پایش و اندازه‌گیری آلاینده‌ها در کشور کیفیت هوای ۵ منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط «ناسالم» قرار دارد (۳۱ خرداد ۱۴۰۳) شهروند خبرنگار | نصب و برافراشته شدن پرچم بزرگ جمهوری اسلامی ایران در میدان فجر در روز عرفه دانش‌آموزان، ناظران افتخاری انتخابات می‌شوند | آغاز به‌کار قرارگاه دانش‌آموزی ۱۴ صِفر ۳ در استان + فیلم زیارت خون | مرور حادثه بمب گذاری در حرم امام رضا(ع) خدمت‌رسانی به ۵۲۷ هزار نفر در مراسم روز عرفه و عید سعید قربان در مشهد اعمال‌قانون ۲۰۳۰ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۹ نفر در تصادفات مصدوم شدند (۳۰ خرداد ۱۴۰۳) فیلیپین: به دنبال جنگ با چین نیستیم پل دهرود، مسیری برای توسعه شمال مشهد ترافیک سنگین در بولوار ملک‌آباد، خیابان امام‌خمینی(ره) و بزرگراه شهید چراغچی مشهد (۳۰ خرداد ۱۴۰۳) کیفیت هوای ۷ منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط «پاک» قرار دارد (۳۰ خرداد ۱۴۰۳) حاجی بگلو: کاهش دوره شوراها به ۳ سال، نقش شوراها را کمرنگ می‌کند | قانون انتخابات آتی شوراها نیازمند اصلاح است آغاز به کار بیست و پنجمین نمایشگاه صنعت ساختمان، تاسیسات و صنایع سرمایشی و گرمایشی در مشهد + فیلم استاندار خراسان‌رضوی به مناطق زلزله‌زده شهرستان کاشمر رفت (۲۹ خرداد ۱۴۰۳) مروری بر تاریخ اولین حضور تلفن‌های خودکار در منزل مشهدی‌ها
سرخط خبرها

دانش‌آموزان، ناظران افتخاری انتخابات می‌شوند | آغاز به‌کار قرارگاه دانش‌آموزی ۱۴ صِفر ۳ در استان + فیلم

  • کد خبر: ۲۳۴۶۶۱
  • ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۶
دانش‌آموزان، ناظران افتخاری انتخابات می‌شوند | آغاز به‌کار قرارگاه دانش‌آموزی ۱۴ صِفر ۳ در استان + فیلم
نشست خبری آغاز به‌کار قرارگاه دانش آموزی ۱۴ صِفر ۳ با امضای تفاهمنامه ناظران افتخاری دانش آموزی بر انتخابات ریاست جمهوری، عصر امروز به میزبانی استانداری خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، نشست خبری آغاز به‌کار قرارگاه دانش آموزی ۱۴ صفر ۳ با امضای تفاهمنامه ناظران افتخاری دانش‌آموزی بر انتخابات ریاست جمهوری، عصر امروز (چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۳) با حضور حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی، سیدهادی طباطبایی معاون سیاسی استانداری خراسان رضوی، کمال سروی‌ها رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان، سید امیر شوشتری مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی، کوثر خسروی دبیر قرارگاه دانش‌آموزی دختران و محمد جواد محسنی دبیر قرارگاه دانش‌آموزی پسران قرارگاه ۱۴ صفر ۳ برگزار شد.

۱۴ صفر ۳، فرصت کنش‌گری برای نوجوانان

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استان در این نشست اظهار کرد: این یک فرصت‌سازی توسط دستگاه‌های حاکمیتی برای نوجوانان است تا در شبکه اجرایی مردم‌سالاری دینی به مقام کنش‌گری برسند و نقش‌های تأثیرگذار برعهده بگیرند.

حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد افزود: اگرچه تاکنون این همکاری به‌صورت اختیاری و افتخاری بوده و رویکرد داوطلبانه دارد، اما واقعیت این است که پایبند دقیق و منظمی به قانون وجود دارد. یکی از مظاهر این پایبندی و مسئولیت‌پذیری در جریان زلزله اخیر به منصه ظهور رسید و در جریان آن، کارگروه‌های متعدد دانش‌آموزی ذیل همین قرارگاه در شهرستان‌های کاشمر، خلیل‌آباد، بردسکن و کوهسرخ فعال شده‌اند تا گزارش مجموعه آسیب‌ها و خسارات ناشی از زلزله در این نواحی را گزارش کنند. این یک ظرفیت بزرگ است که بخشی از آن در قالب قرارگاه ۱۴ صفر ۳ به مرحله اجرا می‌رسد و این راهبرد در عرصه‌های دیگر نیز در دستورکار است.

روح انتخابات، مردمی است

معاون سیاسی استانداری خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: انتخابات از مردم است و مردم خودشان برگزارکنندگان آن هستند. نشانه این ادعا نیز حضور ۹ نفر از معتمدین مردم در هیئت‌های اجرایی انتخابات ریاست‌جمهوری و ۸ نفر در انتخابات مجلس شورای اسلامی است. در این شورا‌ها فقط ۳ نفر نیروی کادر سازمانی حاضر هستند و عمده کار همچنان توسط نمایندگان مردم برگزار می‌شود.

سیدهادی طباطبایی بیان کرد: تعیین تعداد و اماکن شعب اخذ رأی، اینکه اعضای شعبه چه کسانی باشند و بسیاری از تصمیمات مهم دیگر توسط نمایندگان مردم انجام می‌شود، زیرا در هیئت‌های اجرایی شعب، فقط یک نفر نماینده فرماندار داریم و ۵ یا ۷ یا ۹ نفر اعضای شعبه از تشکل‌های مردمی و معتمدین هستند.

وی عنوان کرد: همه اینها دلالت بر روح مردمی برگزاری انتخابات دارد و به همین دلیل، ما استقبال می‌کنیم که دانش‌آموزان نیز در این بدنه به مقام کنش‌گری برسند، زیرا دانش‌آموزان می‌توانند صادق‌ترین مجریان شفافیت و سلامت انتخابات باشند و براساس آزادگی ذاتی خود، فراتر از هر نوع وابستگی فقط متعهد به اجرای قانون بمانند.

معاون سیاسی استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: حق مردم این است که انتخابات از ساعت ۸ صبح تا ۶ بعداز ظهر، به مدت ۱۰ ساعت تمام برگزار شود حالا اگر شعبه‌ای با پنج دقیقه تأخیر کار را آغاز کند، این حق‌الناسی است که دانش‌آموزان می‌توانند مصلح آن باشند.

طباطبایی با بیان اینکه در انتخابات پیش‌رو، چهار هزار و ۵۶۷ شعبه اخذ رأی در سرتاسر استان فعال خواهد بود و این ظرفیت وجود دارد که به همین شمار و حتی بیشتر، ناظر دانش‌آموزی تعریف شود، خاطرنشان کرد: در انتخابات پیشین مجلس شورای اسلامی، حدود ۶ درصد افزایش مشارکت نسبت به میانگین کشوری مشارکت در ادوار پیشین ایجاد شد. این دستاورد به معنای مشارکت ۲۷۰ هزارنفر بیشتر از ادوار قبلی است و این توفیق را به دست‌اندرکاران حوزه سلامت، امنیت و شفافیت انتخابات مدیون هستیم.

فعالیت ۲۰ هزار دانش آموز در ۹۷ قرارگاه عملیاتی

علی مهدوی‌خواه معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به برگزاری پنج پیش نشست در سطوح مختلف شهرستان‌ها و استان برای اجرای این طرح خاطرنشان کرد: دی ماه ۱۴۰۲ بود که برای نخستین بار مقرر شد تا یک شبکه بهم‌پیوسته متشکل از دانش‌آموزان مدارس مختلف استان تشکیل شود. در طرح سال گذشته نقش‌آفرینی و شبکه‌سازی از دانش‌آموزان هدف اجرا بود و با انسجام‌بخشی به این راهبرد، هم روحیه کار گروهی در دانش‌آموزان تقویت شد، هم جامعه هدف توانستند دوره‌های تخصصی سواد رسانه را فرابگیرند و هم سواد سیاسی آنها ارتقا پیدا کرد. اکنون پس از یک سال، معاونت اجتماعی فرهنگی استانداری خراسان رضوی شرایطی را ایجاد کرده که دومین گام از اجرای این طرح در قالب قرارگاه دانش‌آموزی ۱۴ صفر ۳ به مرحله اجرا برسد.

وی ادامه داد: حتی در جریان نام‌گذاری طرح از پنج هزار پیشنهاد دانش‌آموزان استفاده شده و افزون بر این، در ۴۷ اداره آموزش و پرورش، ۹۷ قرارگاه عملیاتی به تفکیک دانش‌آموزان دختر و پسر شکل گرفته است. قرار است تا با میدان داری ۷۸۲ نفر دبیر، افزون بر ۲۰ هزار دانش‌آموز در مدارس خراسان رضوی ذیل اجرای این طرح قرار بگیرند.

۸۷ هزار رأی اولی در استان

در ادامه این نشست، مسئول دفتر هیئت نظارت بر انتخابات استان تصریح کرد: هرکدام از دانش‌آموزانی که به‌عنوان ناظر بر صندوق‌ها حاضر می‌شوند، می‌توانند چشم بینا و گوش شنوای هیئت نظارت و شورای نگهبان قانون اساسی باشند.

محمدکمال سروی‌ها تأکید کرد: در انتخابات پیش‌رو حدود ۸۷ هزار نفر رأی اولی خواهیم داشت و مقرر شده تا به موازات این، در هر شعبه در سه شیفت نمایندگانی ذیل نام خبرگزاری دانش‌آموزی پانا حضور میدانی داشته باشند. شیفت اول از صبح تا ۲ ظهر، شیفت دوم از ۲ تا ۹ شب و شیفت سوم تا پایان فرآیند شمارش بر اجرای انتخابات تا مجریان از اقامه هرچه شفاف‌تر مردم‌سالاری اطمینان پیدا کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->